lego minecraft

Ja som några kanske vet så ska det komma minecraft lego i sommar. Minecraft är ett bygg/överlevnads spel där allt är uppbyggt i fyrkanter. Även om grafiken inte är en av dom bästa så är spelet roligt. Efter som minecraft går ut på att sätta ut blocks så kan man tycka att det inte är så stor skillnad på lego och minecraft. Det bästa från två världar kan man tro men tänk att göra ett bygg spel till en bygg leksak, resultat:



Inte så jätte snyggt och jag tror att den enda anledningen för dom flesta köpa setet är nog för bitarna. Jag tror inte heller att så många yngre som inte vet vad minecraft är kommer att köpa det  är nog inte ett så roligt set att leka med. Dessutom kommer setet kosta runt 350 kr och för det skulle nog dom yngre hellre köpa ett star wars set eller något som är roligare att leka med. Jag kommer nog i alla fall inte köpa detta set då sparar jag hellre pengarna eller köper något till min stad.

 /Simon T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0